Hej och välkommen till Från Stress till Press

Jag heter Maria Larsson men kallas kort och gott Maja. 

Jag har tidigare bloggat på Balansriks och du kan läsa mina tidigare inlägg där genom att följa denna länk: https://balansriks.se/balansbloggare-maria-larsson/

Där får du en bra inblick i hur det gick till när jag drabbades av UMS/hjärntrötthet efter en arbetsskada -fysiskt våld mot nacken.

Här på min blogg kommer jag att fortsätta skriva om mitt liv innan och med UMS (Utmattningssymdrome) och hjärntrötthet - syns inte på ytan men känns rejält på insidan.

Jag hoppas att du som läser detta kan ha överseende med att det kommer att ta ett tag innan denna blogg är igång då jag nu måste sköta den helt själv.På Balansriks hade jag en helt fantastisk kvinna vid namn Johanna som korrekturläste, redigerade,layoutade och publicerade mina inlägg så det enda jag gjorde då var att maila min text till henne. 

Att börja blogga var för mig både terapeutiskt,ventilerande och läkande samtidigt som det var jätteläskigt och utlämnande att skriva om det jag är i. 

Titeln på denna blogg har flera betydelser då det dels symboliserar min väg in i utmattningen/hjärntröttheten då jag hamnade i en otroligt stressad situation efter min arbetsskada då jag försökte att balansera sjukskrivning,konstant värk ,habilitering och återgång till arbetet.

Jag kände mig allt mer pressad då allt hängde på mig och det kändes också som om alla hade orimliga krav på mig hela tiden.Jag flaggade att det var något som var fel men upplevde att ingen på mitt arbete lyssnade eller brydde sig och jag hade noll stöttning av  arbetsgivaren.

Den andra aspekten av titeln symboliserar min känsla av skam och skuld över att ha drabbats av en stressrelaterat sjukdom till att våga delge den öppet och ärligt i text som sedan hamnar i press och blir offentligt via digitalt forum.

Tack för att du besöker min blogg och på återseende.

/ Maja 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag kom in på utbildningen men vägen fram var allt annat än rak!

På veckans Qigongpass hände något häftigt och stort för mig.

Att verkligen våga ta klivet och visa mig sårbar,,,