Att försöka leva med UMS /hjärntrötthet är utmanande.

Jag har just nu i skrivande stund hamnat i en mental,fysisk,psykisk och känslomässig svacka.Jag dräneras av allt känns det som, både av negativ energi men också av positiv energi vilket är tuffast då jag verkligen behöver positiv energi i mitt liv.Jag tror jag vet orsaken ,eller rättare sagt orsakerna, men jag är inte säker. 

Som jag har skrivit i min blogg på Balansrisk (https://balansriks.se/balansbloggare-maria-larsson/) handlar den senaste tiden mycket om omsorg över min far och den förestående tömning av hans hem, en kommande uppgörelse med en oförstående samt extremt trångsynt och snål arbetsgivare men också en tät kontakt med läkare för att se till så att jag får vara sjukskriven tills allt är uppklarat.Alla dessa tre olika händelser påverkar mig negativt då jag lätt blir stressad över det.Det ligger mycket oro, prestation och krav förknippat med dessa åtaganden och händelser som lätt triggar mitt tillstånd och tyvärr till det sämre.

Sen har jag flera positiva aktiviteter och engagemang som tyvärr också dränerar mig på energi och det är främst mitt envisa och totalagagerade arbete med att sköta min rehab då jag verkligen har ett helt fantastiskt rehab-team, mitt försök till att vara en hjälpande granne och vara dagmatte åt superhärliga Milou då jag har behov av att känna mig delaktig och vara en tillgång, mitt ovillkorliga engagemang och tillvaro i och med mina älskade djur - Maine Coon hanen Nimbus och Cavalier tiken Ciara, spännande planer,vilket jag inte kan avslöja än,för min lilla foderhund Ciara samt mina egna planer för mitt eget kommande liv,yrkesmässigt såväl som privat. Däremellan försöker jag att balansera familjeliv och social samvaro med min familj och mina vänner.Jag vill ha mitt liv tillbaka, eller rättare sagt ,jag vill ha ett så mycket bättre liv än det jag har nu.

Jag vill vara en social människa men det kostar på i form av brist på energi samt att jag har fysiska besvär såsom illamående, yrsel,febertoppar,värk i leder och huvud och ett konstant susande i öronen.Åkommor som inte syns på ytan men som känns rejält på insidan speciellt när kroppen hamnar i obalans då alla åkommorna förstärks.Det är här återhämtningen ska komma in likt en katalysator och hjälpa mig att finna en balans mellan aktivitet och vila men att finna denna balans är svårare än vad man tror.Jag brukar beskriva min tillvaro som ett Moment 22 då det hela tiden blir eller finns en konsekvens av varje form av agerande.

Tack för att du läser min blogg och ta hand om dig

/ Maja 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Jag kom in på utbildningen men vägen fram var allt annat än rak!

På veckans Qigongpass hände något häftigt och stort för mig.

Att verkligen våga ta klivet och visa mig sårbar,,,